VI. Zebegényi Sárkányfesztivál – Beszámoló

Share Button

14264992_1795459307406059_5998444202806852369_nAz őszi idény elkényeztet minket, alig két hét után ismét találkozhatunk, elővehetjük a sárkányainkat egy gyönyörű helyen: irány Zebegény!
Meglepve tapasztaltam az esemény előtti időszakban, hogy a múlt évihez képest rövidebb netes kampánnyal, de annál sokkal lényegre törőbben vezették fel a fesztivált. A múlt évtől két napra lehet tervezni -ha látogatóba gondol valaki jönni- ezzel nem csak a programokból tud válogatni, hanem a néha koránt sem barátságos időjárási adottságokat kicselezve kaphatja zsinórvégre a reptetnivalót. Nosza, mivel lemaradni sem szerettünk volna semmiről, az időjárás meg közülünk senkit nem érdekel, így szerény társaságunk több tagja jelölte be a naptárban a teljes hétvégét.

A korai szombati indulás mellet döntöttünk, reggel 7-kor már felpakolva robogtunk a Dunakanyar irányába. p1490326Az időjárás letette fekete névjegyét a szélvédőre eső formájában… már az elején. Zebegénybe érve egész riasztó méretekben szakadt, sebaj az elmúlt pár év megtanított ezzel együtt élni. Eső-szünet, eső-szünet… Miután felértünk a dombra hamar nekikezdtünk mindenféle hajlék állításának, szerencsénkre, mert hamarosan újra szakadni kezdett. Kaptunk a rét közepére egy szalmabála-raklap kilátót, ez újdonság volt, de az edzett szemek meglátták az évek óta éktelenkedő táblát alatta. Esőkabátom alá rejtett némi szíverősítővel  tettem látogatást a lelombozott szervezők sátrába, akiket tudtommal eddig még nem jutalmazott az időjárás efféle földi jóval, ráadásul reggeli kezdéssel. p1490366A nap túlnyomó részén hullott az áldás, de a tisztább időszakokban bevetettük ami repült, személy szerint élveztem a kicsit tágasabb szélablakot, de a cody-kat elővenni esély sem volt. Nap közben beindult az élet, szólt a zene, kinyitottak a kajások, elkezdődött a sárkányépítés, lehetett támogatni a fesztivált. Látni lehetett azonban a látogatók számán, hogy az időjárás nem kedvező, de még így is szép számban jöttek. Estére a még kaptunk egy rövidke felhőszakadást egy időben az első fellépőkkel. Jóval éjfél után is tartott még a koncert, míg egyesek topogósra vették a figurát, mások söröskorsót elhagyva tértek nyugovóra.

A vasárnap korán kezdődött, reggel 6-kor már talpon voltunk páran, sőt, volt aki sárkányt is ragadott. Az idő kitisztult, gyenge szél is akadt. A nap nagy részét pihenéssel, némi sárkányozással töltöttük. p1490447Beindult a sárkánybusz, a sárkánydomb szép csendesen kezdett megtelni látogatókkal, öröm volt látni a sokaságot, nagy valószínűség szerint a szombaton otthon ragadtak éltek a két nap adta választási lehetőséggel. Dél körül volt egy említésre méltó ninjázásunk, ahol kiélhettük harci igényeinket, zsinórérintős alapon. Természetesen a vége bogozással fejeződött be, mi mással? Korai indulás mellett döntöttünk, konvojba állva törtünk ki a tömegből. A főútra leérve szembesültünk a fesztivál népszerűségével a parkoló autók számát tekintve.

Mindig megcsodálom a fesztivált szervezők tettrekészségét, szervezettségét és összetartását, sőt az emberközeli hangvételt.  Irigylésre méltó társaság vagytok, -ha olvassátok- van mit ellesi tőletek!
p1490461Látható volt, hogy a részletek sem sikkadtak el. A vasárnap reggeli buditakarítás, a folyamatos szemétürítés, sürgölődés az info sátorban, mind arról tett számomra tanúbizonyságot, hogy összetartó, szervezett egység vagytok, akivel menet közben találkoztam közületek, mindenkinek volt valami dolga. A színpad műsora is igényesnek mondható, kiszolgált minden célzott korosztályt. A szombat esti koncert isteni volt, a szakadó eső sem tudta elkergetni a közönséget! Évek óta kígyót-békát kántálok a nap közbeni zenéről, idén is így teszek, Vodi azt mondta, hogy szerinte is (ezt ő mondta, hogy írjam ide! – bocsesz). Vasárnap érkeztek hozzánk ismerősök sárkánybusszal, akik arról számoltak be, hogy kb. 1 órát vártak lent és már-már a süllyedő Titanic filmbe látható jelentek is zajlottak a bejutásért… ezúttal a buszra. Hiába, a népszerűség átka!
Végül szeretném megköszönni nektek szervezőknek, hogy szívügyemként tekintett sárkányozást ilyen mértékben népszerűsítitek. Két csodás napot köszönhetünk nektek, akik energiát nem kímélve szereztek sok száz (több ezer?) embernek élményeket.

Képek innen

Beszámolók

Rendezvényekről, kiruccanásokról, utazásokról bővebben, avagy csak tényszerűen. Küld el Te is élménybeszámolód, hogy mások is "részt vehessenek" benne.

Share Button
humanual

humanual névjegye

2010 év elején kezdtem a sárkányozással foglalkozni. Azóta megszállottan próbálom szélesebb körben megismertetni mindenkivel ezt a nagyszerű szeles sportot. Az oldal létrehozásával szeretnék támogatást és információt nyújtani minden érdeklődőnek, közösségi bázist a sárkányosok számára.
Kategória: Beszámolók, Magazin | A közvetlen link.