IV. Zebegényi Sárkányfesztivál – Beszámolók

Share Button

Éves programjaink között jeles helyet foglal el immáron második éve a Zebegényi Sárkányfesztivál. Az első három sikeresen lezajlott fesztivál újabb és újabb döntés meghozatalára sarkallta a szervezőket. Eleinte a helyi Tökfesztiválról “váltak le”, majd most egy nap helyett a hétvége teljes terjedelmében élvezhették a késő nyári időt a látogatók.

zebiOtt kezdeném, hogy sikerült nem elfelejtenem kiküldeni a fórumra regisztráltaknak a hírlevelet a programról, közben a Fb-on folyamatosan értesülhettünk a fejleményekről, valamit az idő múlásáról. Profi módon folyt a hírverés, aki egyszer hüvelyket nyomott, nem kerülhette el a figyelmét, nem eshetett ki a kampányból. Lenne mit tanulni tőlük… és itt sárkányos körökre gondolok. Elérhetővé vált egy honlap, amit már nagyon hiányoltam, alapvető információkkal, elérhetőséggel.

Mint az köztudott jómagam eddig egyedül jártam ezekre a programokra, azonban most kivételesen családdal érkeztem. A reggeli órákban a friss előrejelzésekből látni lehetett, hogy bizony szombaton csak lagymatag szél és napsütés várható. Aránylag korán érkezve elfoglaltuk szokásos helyünket, majd sorban érkeztek a többiek is. Sajna a központi placc idén csak módjával lett nyírva, a “hasznos tér” a múlt évihez képest csökkent. P1320877A teljes képhez hozzátartozik, hogy érkezéstől távozásig folyamatos zene áradt a színpadról, erre majd később visszatérnék… Megkezdődött a  sárkányok kicsomagolása, összeállítottam a Cody-t, előkerült a revó, és még két maroknyi apró nejlon motyó. Mire mindent összeraktam a hátam mögött egyre nagyobb lett tömeg. Amíg volt hely és szél, addig tudtunk kerülni párat a könnyű sárkányokkal, később azonban a próbálkozásokkal felhagytunk. Délig még aránylag kezelhető mennyiségű ember és sárkány volt az égen, majd ebédidő után elszabadult a pokol. Hatalmas tömegekben, eddig még nem tapasztal mennyiségben érkeztek a látogatók, akik az olykor totális szélcsendes időszakokban napozva múlatták az időt. A sárkánykészítő sátor csúcsra járatva üzemelt, készültek a papírsárkányok. P1320955Az olykor feltámadó szélben aztán pillanatok alatt megtelt a légtér, az égre felküzdött papírsárkányok eresztőzsinórjaiból alkotott cérnaszakáll néha bozontossá vált. Eleinte még fordultunk párat a kormányozható sárkányokkal, de egy rövid kör után 5-6 darab zsinórt összegyűjtve parkoltuk le eszközeinket… majd indult a kibogozás. Próbálkozásainkat később feladtuk. A szélmentes időszak azonban kedvezett a Cody-nak: megannyi kérdéssel jöttek az érdeklődők, szinte alig maradt időm másra. A szombati nap végét részünkre a lampionok felgyújtása jelentette, a koncertet már nem tudtuk megvárni, későig ott maradt csapattagok azt mondták nagyon jó volt. Az eleinte egy naposra tervezett fesztivállátogatás duplázódni látszott, másnapra kimenőt kaptam a családtól!
Vasárnap reggel indulás vissza, az előrejelzések szerint délutánra erősödő szél jó okot adott a bizakodásra, talán a Cody, talán…
P1320810Érkezés után körbelátogattuk a merész sátoros kollégákat, erős vihar zavarta az éjszakát, jókora esővel tarkítva. OK, jöhet a rutin: kipakolás, összeszerelés, kicsi revózás, válaszadás: “Igen, talán délután menni fog az a nagy is!” ” Nem, nincs rajta motor”.  A délelőtt inkább az ejtőzés ideje volt, egy-két tanácsadó – kantár átkötöző programmal tarkítva. Folyamatosan használható szelünk volt – némi kihagyással – de ismét jobbnak láttuk a cájgot elbarikádozva a földön hagyni. A szélirányba egy magasfeszültségű távvezeték húzódott, ami meglehetősen rossz ómen egy visszaeső sárkányra nézve.
Míg beszélgettünk, fél szememmel folyamatosan figyeltem, hogy a lepányvázott Cody emelgeti az orrát. Ebéd után az egyre élénkülő szélben megszületett a terv: emeljünk rá Vilma – Zy féle prasleddel a Codyra, így van egy tuti vészfékünk + emelőerőnk. Még csak azt sem mondtuk, hogy jó, mindenki maga alól kirúgva a széket kezdett el tenni a siker érdekében. Kantárt csináltam a Cody-hoz, a többiek összeszereltek, zsinórt kezeltek. Tán’ negyed óra gépészkedés után kesztyűs csapatunk egy határozott mozdulattal égnek eresztette a szerelvényt. Micsoda adrenalinlöket! Igen, jól láttuk a földön: ez menni akart!

A változó erősségű szélben bizony jó ötletnek bizonyult az emelősárkány kiegészítés, volt, hogy azon “lógott”. Amikor kapott egy pöfföt, akkor megindult fölfelé, mi több, tartotta a magasságát. Kb. egy órát sikerült repülnie, ami szerintem nagy dolog, nem elég, hogy egy fesztivál alatt sikerült feldobni, de még egy órát ki is bírt!!! Amikor végre megfeszült a kipányvázott zsinór, akkor megfordultam és visszanéztem a vigyorgó, eget kémlelő csapatra: NA, EZEK VAGYUNK MI! sarkany. infoÉs itt ragadnám meg az alkalmat, ha olvassátok srácok: köszi a segítséget, veletek kurva jó sárkányt ereszteni! Estig még lazítottunk, de egyenes arányban csökkent a látogatók száma a szélerősséggel. A gyönyörű naplementét volt alkalmunk végignézni a csodás dunai panorámával. Összecsomagolás után feltöltődve indulás haza. Visszavágyok. Jönnek a fényképek, mindenki feltölt. Komi osztja a bombasztikus KAP fotókat. Httomi -mint ma kiderült- egy vízisiklóval tért haza a sárkánytáskájában, még szerencse, hogy ma kicsomagolt.

Nagyon érdekes hétvége volt ez a mostani.  A zebegényiek kitettek magukért, ami meg is hozta gyümölcsét. Igaz, az első nap inkább piknik hangulatú volt a toális szélcsend miatt, de a második tökéletesnek mondható.
És itt ragadnám meg az alkalmat, hogy a gyermekbetegségekről -mint sokat látott sárkányeresztő, illetve miért is hallgatnám el?- számot adjak. Ez a fesztivál kinőtte ezt a helyet, a nap végén hallottuk, hogy az alsó parkolóban sem tudtak megállni, így hazamentek, kár… Itt nagyobb eszközöket csak életveszélyesen lehet reptetni, a Cody repülése számomra olykor rémálom volt. Aki repülni akar, az inkább csak kínlódik, nincs, nem volt szabad légtér. Számomra rémisztően kevés volt a nyírt terület az emberekhez képest. Aki szeretett volna sárkányozni, az elhúzódott az antennás dombra, de ott is bogáncsos, térdig érő gazzal kellett megküzdenie, ugyanez volt a helyzet a központi placc mögötti területtel, szerintem a nyírás sokat jelentene.
Személy szerint engem az árus sátrak elhelyezése is zavart, pontosan attól a kilátástól fosztották meg az érkezőt, ami tán’ a legnagyobb kuriózum ezen a fesztiválon, minden Dunás képben benne egy sátor. Mivel idén két napos lett a fesztivál, talán a sátrazókra és a behajtó autókra is lehetne némi szabályozás. A nap folyamán behírezett sárkány nász elég hervasztóra sikerült. Pont a Szentkirályszabadjáról érkezett rendezők döntötték el a felhívás után, hogy egybe kelnének. Gyors menyasszonyi gaz szedése után jelentkeztünk a színpad mögött… majd 10 perc eseménytelenség után eljöttünk. Akkor inkább ne, ezért megy a mínusz pont. A színpadi zene olyan volt amilyen, személy szerint néha vágytam volna egy kis csendre és némi populitásra, de estére összeszokott a fülem a kínálattal.

Mindezek ellenére azt kell mondjam ez egy nagyon sikeres, egyedi hangulatú fesztivál volt. A szél hiányában is jól szórakozó, kikapcsolódó tömeget öröm volt látni. A szeles pillanatokban erdő sűrűségű eresztőzsinór hálózta be az eget. Minden korosztály egyaránt jól érezte magát, felnőttek gyermeki mosollyal eresztették sárkányaikat és vesztek bele a hétvége gondtalan forgatagába. A gyerekek fáradhatatlanul futkostak, hogy repülésre bírják a papírsárkányaikat. Igen, kellenek ezek a pillanatok, a lélek ilyenkor szárnyal. A szervezőknek óriási köszönet jár a hétvégéért, ha az élményeknek tömegük lenne, akkor itt több tonna összejött.

Nekem nem igazán sikerül visszaszoknom a hétköznapokba, akár most hétvégén is mennék… Sajnos valahogy nem sikerül a törzstagokból nagyobb számban megjelenni és ezzel képviselni jobban a közösségünk, de van egy jó hírem: a Fb-on közzétett képeket látva Osztrák sárkányeresztők jelezték szándékukat, hogy tennék tiszteletüket!  Kell ennél jobb végszó?
Így tovább, készülök az ötödikre, ígérem S Z A B A D D Á T E S Z E M M A G A M!

httomi képei
Komi képei 1  2
humanual képei

Beszámolók

Rendezvényekről, kiruccanásokról, utazásokról bővebben, avagy csak tényszerűen. Küld el Te is élménybeszámolód, hogy mások is "részt vehessenek" benne.

Share Button
humanual

humanual névjegye

2010 év elején kezdtem a sárkányozással foglalkozni. Azóta megszállottan próbálom szélesebb körben megismertetni mindenkivel ezt a nagyszerű szeles sportot. Az oldal létrehozásával szeretnék támogatást és információt nyújtani minden érdeklődőnek, közösségi bázist a sárkányosok számára.
Kategória: Beszámolók, Magazin | A közvetlen link.